Extra informatie i.v.m. het corona virus

Laatste update 2 april 2020 

Résidence Koningshof volgt de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet. Wij volgen de adviezen van het RIVM strikt na. De richtlijnen kunt u terug vinden op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM)

Ons vakantiepark blijft geopend, zo ook de receptie, u ontvangt vooraf informatie welke maatregelen wij hebben genomen, om het voor een ieder zo veilig mogelijk te houden.

Wij doen ons uiterste best om deze pagina zo actueel mogelijk en accuraat mogelijk te houden.

Omboeken en/of annuleren voor boekingen met een aankomst in de periode t/m 10 mei 2020.

Wij bieden u de mogelijkheid om kosteloos* uw reservering met aankomst in de periode t/m 10 mei om te boeken naar een andere periode in het jaar 2020.

* het bedrag blijft gelijk of wordt hoger; indien u een duurdere periode heeft gekozen dan betaalt u het verschil.

Dit geldt ook voor situaties waarin gasten niet willen of kunnen reizen vanwege een negatief reisadvies of vluchten die niet meer mogelijk zijn.

U kunt de gewenste wijziging doorgeven via ons omboekformulier

Vraag en antwoord:

Vraag: Ik wil wegens de uitbraak van het Coronavirus mijn vakantie annuleren. Wat zal dit voor mij betekenen?
Antwoord: Bekijk onze algemene voorwaarden onderaan op de homepage. In deze algemene voorwaarden vindt u onze reguliere annuleringsvoorwaarden.

 

Vraag: Ik wil wegens de uitbraak van het Coronavirus (in de regio) op mijn vakantiebestemming mijn vakantie afbreken. Worden de niet genoten vakantiedagen vergoed?
Antwoord: Uw reis- en/of annuleringsverzekering geeft hierover uitsluitsel.



Wilt u uw boeking wijzigen of annuleren?
Neem alleen contact met ons op als u een boeking heeft met een aankomst voor 10 mei 2020. Voor een boeking met een aankomst vanaf 11 mei 2020, houdt u deze website in de gaten.

Oproep! Neem voor omboeken en annuleren liever geen telefonisch contact met ons op, maar graag via de mail. Vergeet niet uw boekingsnummer te vermelden.

Last-minute boeken: Let op! Mocht u last-minute boeken, dan is dit op eigen risico en kunt u de boeking niet verplaatsen of annuleren!

Verdere informatie

Graag willen wij u informeren dat wij de situatie m.b.t. het Corona virus nauwlettend volgen. De richtlijnen van het RIVM hanteren wij als uitgangspunt voor te nemen voorzorgsmaatregelen.

Bij griepverschijnselen adviseren we u zo snel mogelijk contact op te nemen met uw huisarts, alvorens af te reizen naar ons vakantiepark in Schoorl. Alle aanwezigen, bezoekers en medewerkers, adviseren wij de algemene hygiëne regels te volgen:

  • Was regelmatig de handen. Handdesinfectiemiddelen zijn aanwezig in het centrumgebouw;
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog;
  • Gebruik papieren zakdoekjes;
  • Vermijd contact met mensen met luchtwegklachten (hoesten, verkoudheid, e.d.);
  • Begroet elkaar liever verbaal.


Mocht u symptomen vertonen, komt u dan niet naar onze receptie toe maar neemt u in plaats daar van telefonisch contact met ons op zodat wij eventueel een arts kunnen inschakelen. Telnr. 072-5091510

Zijn wij gesloten? Hieronder vindt u de openingstijden van de huisarts, óf wanneer deze ook gesloten is van de Huisartsenpost bij spoed.

Buiten openingstijden van de receptie kunt u contact opnemen met de Huisartsenpost Westfriesland, als u tijdens de avond, de nacht of het weekend medische hulp nodig heeft die niet kan wachten tot de volgende werkdag.
Voor levensbedreigende situaties belt u 112.

Telnr. 072-5180618 (altijd eerst een telefonische afspraak maken!)

Bezoekadres

Huisartsenpost Alkmaar
Hertog Aalbrechtweg 5a
1823 DL Alkmaar
 

Namens park en personeel danken wij u voor uw medewerking.

 

FAQ meest gestelde vragen omtrent COVID-19;

LS; Hopelijk kunnen wij u met deze FAQ op de meest gestelde vragen reeds antwoord geven op al uw vragen, mocht u naar aanleiding van deze mail toch nog geen antwoord hebben gekregen op uw mail neemt u dan alstublieft nogmaals contact met ons op.
 

Anders vertrouwen wij erop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u om willen boeken of willen annuleren horen wij dit graag van u, ons excuses voor alle ongemakken.

Lees hier de veelgestelde vragen...

1 ) Is het park nog geopend?

Ja, het park is tot op heden nog geopend voor gasten.

 

2 ) Is annuleren mogelijk als ik via de website (www.residencekoningshof.nl)of de receptie (072 509 1510 of koningshof@uniekparken.nl) heb geboekt?

Annuleren is mogelijk, tegen geldende annuleringsvoorwaarden, deze kunt u terugvinden in de algemene voorwaarden op www.residencekoningshof.nl onderaan de website.

Als u een boeking heeft staan waarin u aankomt in de periode t/m 10 mei en u wenst niet te annuleren tegen de geldende annuleringsvoorwaarden bestaat de mogelijkheid tot omboeken.

Bij een omboeking kunt u voor het hele jaar 2020 uw boeking verplaatsen. Wanneer u duurder uitkomt wegens de verandering van de periode, is dit voor uw rekening.

 

3 ) Is annuleren mogelijk als ik via een touroperator heb geboekt?

Dit ligt volledig bij de touroperator. Neem daarom in dat geval dan ook contact op met de desbetreffende touroperator voor alles wat te maken heeft met annuleren en omboeken.

 

4 ) Hoe werkt de check-in nu?

De check-in is zoveel mogelijk buiten de receptie. Wanneer u een aankomst heeft t/m 10 mei ontvangt u hier verdere informatie over per mail.

 

5 ) Hoe werkt de check-out nu?

De check-out is zoveel mogelijk buiten de receptie. Wanneer u een vertrek heeft t/m 10 mei ontvangt u hier verdere informatie over per mail.

 

6 ) Wat moet ik doen als ik verschijnselen of het virus heb voor aankomst

Wij raden u dan aan, om contact op te nemen met de receptie en uw boeking te verplaatsen of desnoods te annuleren. Mocht u klachten krijgen/ hebben tijdens uw verblijf dan moet u contact opnemen met de receptie en buiten openingstijden met de huisartsenpost (zie parkboekje) en hier vooral niet zelf naar toe komen. Dit wegens de veiligheid van onze eigen gezondheid.

Telefoonnummer Résidence Koningshof: 075 509 1510

Telefoonnummer huisarts Hartendorp: 072 581 1438

Telefoonnummer huisarts Bergen: 072 581 3895

 

7 ) Als ik heb geboekt met annuleringsverzekering?

Dan verzoeken wij u contact op te nemen met www.recreatieverzekeringen.nl of een andere verzekeringsmaatschappij waar u een annuleringsverzekering heeft lopen.

 

8 ) Ik heb een woning gehuurd met aankomstdatum vanaf 11 mei. Wat nu?

Tot nu toe hebben we een regeling voor boekingen t/m 10 mei, doordat dit landelijke maatregelen zijn getroffen door de overheid. Daarom kunt u het beste even wachten tot er meer bekend is van de landelijke regelingen na 10 mei. Tot op dit moment kunt u niet gratis omboeken wanneer uw boeking vanaf 11 mei plaatsvindt en niet kosteloos annuleren.

 

9 ) Moet ik mij zorgen maken over mijn vakantie in mei/juni/juli of augustus?

Nee, tot nu toe hoeft u zich daar geen zorgen om te maken, omdat dit nog verder in het jaar ligt en momenteel de zorgen meer uitgaan naar boekingen t/m 10 mei.

 

10 ) Naar welke periode mag ik omboeken?

U kunt voor het volledige jaar 2020 uw boeking verplaatsen. Dit geld dus alleen voor 2020. Wanneer u uw boeking omzet naar een andere datum, kan het voorkomen dat er een meerprijs bijkomt voor de gekozen periode. Deze kosten worden bij u in rekening gebracht.

 

11 ) Als ik mijn vakantie nu omboek mag ik dan later nogmaals wijzigen?

Dit kan helaas niet, het is een niet restitueerbare wijziging.

 

12 ) Als ik mijn vakantie omboek naar een latere periode en dit duurder uitkomt, betaal ik dan de meerprijs?

Ja, U betaalt de meerprijs die berekend word over de nieuwe geboekte datum wanneer deze van toepassing is.

 

13 ) Kan ik nog steeds een woning boeken tot en met 10 mei?

Ja, dat kan, enkel kunnen last-minute boekingen niet meer kosteloos geannuleerd en / of omgeboekt worden.

 

14 ) Hoe blijf ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen?

Wij raden u aan de website en het nieuws te volgen.